Modulen Harmoni Lønn egner seg for mindre virksomheter som trenger et enkelt og stabilt system til fornuftig pris.
Lett å lære, enkelt å bruke!
Harmoni er enkelt å ta i bruk og alt du trenger for å komme i gang er registrerte opplysninger på ansatte hittil i år. Du kan starte når du vil i løpet av året, og resterende lønnskjøringer og a-meldinger kan utarbeides direkte. Første versjon av systemet ble lansert allerede i 1995, og etter så mange år har vi i Cantor opparbeidet stor kompetanse på lønnsområdet.
Systemet kan kjøres på alle Windowsversjoner som støttes av Microsoft.
God support
Har du behov for hjelp? Folka våre sitter klare til å hjelpe deg dersom du skulle ha behov for bistand underveis i rapporteringsarbeidet ditt. Detaljer i brukerstøtteavtalen finner du her..
Dette er både for oppgradering og nyinstallasjon. Passordet finner du på dokumentene tilsendt ved nyinstallasjon eller informasjon utsendt med årsversjonen. Det er nytt passord hvert år.
Kopier programkatalogen inkludert underkataloger fra den gamle til den nye maskinen. F.eks. c:\Harmoni
I mappen finner du programmet HarmoniKlientSetup. Dette programmet kjøres slik at ikon etc. opprettes.
Hvis du får problem med dette programmet, kan du laste ned siste versjon av programmet med linken øverst på denne siden. Velg da mappen der du har kopiert filer og "Ny installasjon" når du blir spurt om type installasjon.
Start deretter Harmoni og åpne et av firmaene. Følgende innstillinger vil være felles for alle firmaer og bør sjekkes og settes lik innstillingene på den gamle PC'en:
Hvis du benytter utsendelse av lønnslipper på epost.
Da må innstillingen under Oppsett->Epost på toppen av skjermen settes lik gammel PC.
Hvis du benytter elektronisk overføring til regnskap.
Sjekk at korrekt regnskapssystem er valgt under klientopplysninger
Hvis du benytter elektronisk betalingsformidling
Sett korrekte verdier lik gammel PC i flippen Betalingsformidling i skjermbildet for Lønnsberegning
Oppsett av epost
Lønnslipper kan sendes på epost. Dette settes opp i menypunktet e-post under menyen Oppsett.
Det mest vanlige er å velge "Oppsett for å sende lønnslipper via e-post (SMTP)"
Man bruker normalt en SMTP-Server hos internettleverandøren sin. Ta kontakt med internettleverandøren for navnet på serveren eller med egen IT-avdeling om dere har egen SMTP-server.
Brukernavn og passord oppgis unntaksvis hvis det kreves av serveren.
Bruk knappen "Send testmail" for å sjekke om forbindelsen fungerer.
Får man en feilmelding som sier noe om "relaying denied" eller "relay access denied" tyder dette på at man har valgt en server man ikke har rettigheter til å bruke fra aktiv internettilkobling eller at serveren krever brukernavn/passord.
Feilmelding med "timeout" tyder på at serveradressen er feil.